ESPAÑOL DEUTSCH FRANÇAIS TÜRKÇE ENGLISH
8°
TUGEV ICVB ÜYELİK KONGRE SEKTÖRÜ KONGRELER TAKVİMİ FAALİYETLER MEDYA İLETİŞİM
  • HAKKIMIZDA

  • YÖNETİM KURULU

  • KURUCULAR

  • GENEL SEKRETER

  • HAKKIMIZDA

  • BAŞKANIN MESAJI

  • İCRA KURULU

  • EKİBİMİZ

  • DESTEKÇİLERİMİZ

  • ÜYE OLDUĞU KURULUŞLAR

  • ICVB 10. YIL KİTAPÇIĞI

    • ÜYELERİMİZ

    • Kongre ve Sergi Merkezleri
    • Oteller
    • PCO / DMCs
    • Servis Sağlayıcılar ve Etkinlik Mekanları
    • Yan Servis Sağlayıcılar
    • Ulaşım
    • NEDEN ÜYE OLMALIYIM?

    • KONGRE ZİYARETÇİ BÜROLARI

    • DÜNYA KONGRE SEKTÖRÜ

    • KONGRE SEKTÖRÜ VE İSTANBUL

    • İSTATİSTİKLER

    • ICCA İstatistiklerine Göre Türkiye
    • ICCA İstatistiklerine Göre İstanbul
    • YAYINLARIMIZ

    • ULUSLARARASI KONGRELER ŞEHRİ

    • İKİ ŞEHRİN HİKAYESİ TANITIM KAMPANYASI

    • #MeetInIstanbul TWITTER KAMPANYASI

    • KATILDIĞIMIZ FUAR ve ETKİNLİKLER

    • KONGRE ELÇİSİ OLUN

    • Kongre Elçisi Olun
    • Kongrelerinizi Paylaşın
    • THY Gökyüzü Elçisi
    • İstanbul Delege Pazarlama Kiti
    • Referanslar
    • Başarı Öyküleri
    • Kongre ve Toplantıların Yararları
    • Basında ICVB

    • ICVB'den Haberler

    • Logolar

    • Fotoğraf ve Video

    Anasayfa > Kongre Sektörü > Dünya Kongre Sektörü

    KONGRE ZİYARETÇİ BÜROLARI

    DÜNYA KONGRE SEKTÖRÜ

    KONGRE SEKTÖRÜ VE İSTANBUL

    İSTATİSTİKLER

    • ICCA İstatistiklerine Göre Türkiye
    • ICCA İstatistiklerine Göre İstanbul

    Dünya Kongre Sektörü

    Genel Olarak Dünya Kongre Pazarı

    Büyüyen ekonomi, uluslar arası ticaret ve küreselleşme, kongre ve toplantı sektörünün de büyümesini ve gelişmesini tetiklemektedir. Nitekim dünyada 100 milyona yakın kişi toplantı, iş ve kongre amaçlı turizm hareketinde bulunmaktadır ve bu dünya genel turizm gelirlerinin üçte birine tekabül etmektedir. Buna gelişmelere paralel olarak toplantı sektörünün ulusal ve bölge ekonomilerine katkısı artmaktadır. Toplantı sektörünün ekonomiye ve bölgesel gelişmeye katkısı, dünya üzerinde birçok varış noktasının bu sektördeki fırsatları değerlendirmeye yönelik aktif çalışmalarına yön vermektedir ve bölgesel tanıtım ve pazarlama amaçlı örgütlenmeleri hızlandırmıştır.


    Kongre sektörü; pazarlaması, satışı, hizmet birimleri, altyapı gerekleri, uygulama ve hizmette nitelik ve ihtisaslaşma gerektiren bir turizm çeşididir. Kongre sektörü bir hizmetler bütününün en iyi şekilde tanıtılması, pazarlanması ve icra edilmesi ile mümkündür. Bu taleplere cevap verebilen dolayısı ile kongre sektörü için tercih edilen bir varış noktası olabilmek, pazarlama, altyapı ve hizmet noktalarında gelişmişliğin ve kongre sektörünün varış noktası için öneminin ifadesidir.


    Dünya kongre pazarının kıtalar ve ülkeler arası dağılımına bakıldığında geleneksel Kuzey Amerika ve Batı Avrupa ülkelerinin belli bir doygunluğa ulaşmış olduğu buna karşılık Doğu Avrupa, Akdeniz, Orta Doğu ve Asya Pasifik ülkelerinin kongre pazarından aldıkları payın her geçen yıl arttığı gözlenmektedir.


    Coğrafi konumu, tarihi ve kültürel zenginlikleri, gelişen alt yapısı ve turizm potansiyeli ile Türkiye bu sektör için cazibesi her geçen yıl artan bir ülke konumuna gelmektedir.


    Kongre Sektörünün Ülkeler İçin Önemi

    Kongre ve toplantı sektörü varış noktalarının gelişmesini sağlar. Kongre şehirleri katılımcılar için cazip olmak durumundadır ki bu da fiziksel altyapının, ulaşımın, diğer turizm ürünlerinde çeşitliliğin geliştirilmesi anlamına gelmektedir.


    Delegeler, sosyo-ekonomik konumlarına bağlı olarak alım güçleri normal turistten 4–5 kat daha fazla olan turistlerdir ve dolayısı ile dünyanın her yerini gezen, seyahat kültürü yüksek bu kişiler şehrin otelleri, restoranları, eğlence mekanları, alışveriş merkezleri, mağazaları, banka ve kredi kart şirketleri dahil olmak üzere tüm ticari hayatına önemli bir canlılık getirirler ve vergi gelirlerini artırırlar. Aynı zamanda, severek ayrıldıkları bir şehre gelecekte iş bağlantısı, arkadaş ve iş grupları ile dönme potansiyeline sahiptirler. Dolayısı ile İstanbul için sayılarının artmasını arzu ettiğimiz alım gücü yüksek turist tanımına birebir uymaktadırlar. Bu kişilerin ağızdan tanıtım gücü de şehrimizin tanıtımında önemli bir rol oynamaktadır.


    Toplantı ve kongreler,  bilim dünyasını kapımıza kadar getirerek teknoloji ve tıp gibi önemli konu ve alanlarda toplumda mevcut uzmanlık düzeyinin yükselmesine ve akademik hayatın katkıda bulunurlar.


    Kongrelerin ne zaman ve nerede yapılacağına uzun zaman önce karar verilir ve bu süreç içerisinde önemli hazırlıklar yapılır ve iptal edilmeleri güçtür. Dolayısı ile kongre sektörü, dönemsel siyasi, ekonomik ve benzeri krizlerden diğer turizm çeşitleri gibi çabuk ve derin etkilenmez.


    Kongre sektörünün mimarisi, teknolojisi ile nitelikli altyapı ve yine nitelikli servis gerektirir. Bu da şehrin genel imajına ve yaşamına yönelik iyileştirme veya gelişme demektir.


    Yine bilindiği üzere, kongre sektörü, hizmet verilen müşteri profili, tesislerden beklenen teknik donanım ve hizmet standardı ile yüksek kaliteli hizmet arzı ve ihtisaslaşma gerektirmektedir. Bu da turizm sektöründe insan gücü, teknoloji kullanımı ve benzer alanlarda gelişme ve ilerlemeyi beraberinde getirmektedir.


    Bölge-Şehirlerin Kongre Varış Noktası Olabilmeleri için Önemli Unsurlar

    Bir şehrin tercih edilen bir varış noktası olabilmesi için belirli kriterlere cevap vermesi gerekmektedir. Bu kriterlerin belli başlı olanları;


    –       Ulaşılabilirlik


    –       Toplantı, kongre merkezleri


    –       Konaklama tesisleri


    –       Sosyal programların düzenlenebileceği tarihi ve özellikli mekânlar


    –       Bölgenin ve şehrin doğal ve tarihi zenginlikleri


    –       Mahalli Destek (kongre büroları, mesleki dernek ve briklikler, mahalli idarelerin katkıları)


    –       Güvenlik, ekonomik ve politik istikrar


    –       Hizmet kalitesi


    –       Uluslar arası imaj


    –       Fiyat politikası



    Alt yapı olanakları, kongrenin yapılabileceği merkezlerin nitelikleri, uluslar arası ulaşım kolaylığı, otel fiyatları, merkez ve konaklama birimleri arası mesafe, şehir içi ulaşım imkânları, sosyal aktivite imkânlarının çeşitliliği, turistik cazibe merkezleri, şehrin verdiği maddi manevi destek gibi teknik detaylar kongrelere ev sahipliği yapmak isteyen varış noktaların cevaplaması gereken hususlardır. Şehirlerin sunduğu turistik cazibe, yaşam kalitesi ve standardı, verdiği güvenlik hissi de alıcılar açısından önemli bir kıstastır.


    Tüm bu özelliklere haiz varış noktalarının uluslar arası kongre sektörüne pazarlanması en öncelikli konulardan biridir. Bu hususta ihtisaslaşmış bölge şehir tanıtım örgütlerine yani kongre ve ziyaretçi bürolarına ihtiyaç vardır. Ayrıca ulusal dernek/birlik veya ev sahipliğini üstlenecek kurum veya kuruluşların ve bilimsel platformu oluşturacak üniversitelerin varlığı da gereklidir.


    Visitorsguide plannersguide
    • ICVB

    • HAKKIMIZDA
    • BAŞKANIN MESAJI
    • YÖNETİM KURULU
    • İCRA KURULU
    • EKİBİMİZ
    • ÜYE OLDUĞU KURULUŞLAR
    • ICVB 10. YIL KİTAPÇIĞI
    • ÜYELİK

    • ÜYELERİMİZ
    • NEDEN ÜYE OLMALIYIM?
    • KONGRE SEKTÖRÜ

    • KONGRE ZİYARETÇİ BÜROLARI
    • DÜNYA KONGRE SEKTÖRÜ
    • KONGRE SEKTÖRÜ VE İSTANBUL
    • FAALİYETLER

    • YAYINLARIMIZ
    • ULUSLARARASI KONGRELER ŞEHRİ
    • İKİ ŞEHRİN HİKAYESİ TANITIM KAMPANYASI
    • #MeetInIstanbul TWITTER KAMPANYASI
    • KATILDIĞIMIZ FUAR ve ETKİNLİKLER
    • KONGRE ELÇİSİ OLUN
    • MEDYA

    • BASINDA ICVB
    • ICVB'DEN HABERLER
    • LOGOLAR
    • FOTOĞRAF VE VİDEO
    • İLETİŞİM
    The Leading Congress Destination İstanbul project is part of the İstanbul Development Agency 2012 Financial Support Program. The content of this website has been prepared as part of the project, it does not reflect the view of the İstanbul Development Agency or the Ministry of Development. Responsibility for the content remains with TUGEV, ICVB and İstanbul Chamber of Commerce.